Napsat recenzi

Vysoká spokojenost

Recenze hotelu R2 Pajara Beach Hotel & Spa **** (Španělsko - Fuerteventura - Costa Calma)

Hodnocení:
průměrně: 4,6/5
Vloženo:
Pobyt: únor 2020
Přečteno: 408x
Recenze se líbila: 276 čtenářům
Fotografie: 9
Videa: 0
Komentáře: 5
  • Východ slunce lze pozorovat z většiny pokojů, u bazénu je ale nejlepší Východ slunce lze pozorovat z většiny pokojů, u bazénu je ale nejlepší
  • Hlavní vstup do hotelu, zprvu působí až jednoduše... Hlavní vstup do hotelu, zprvu působí až jednoduše...
  • ..ale prostor lobby, který prostupuje 3 podlaží, je až honosný - ne ovšem pompézní.. ..ale prostor lobby, který prostupuje 3 podlaží, je až honosný - ne ovšem pompézní..
  • Stejně tak působí výhled směrem k moři, stejný až z 5 podlaží, jen se mění perspektiva Stejně tak působí výhled směrem k moři, stejný až z 5 podlaží, jen se mění perspektiva
  • a pohled opačným směrem, na centrální společné prostory a pohled opačným směrem, na centrální společné prostory
  • Průchod z atria směrem k bazénům, vlevo vykukuje malý vnitřní, ale vyhřívaný bazén (nádherné po ránu) Průchod z atria směrem k bazénům, vlevo vykukuje malý vnitřní, ale vyhřívaný bazén (nádherné po ránu)
  • Hlavní bazén, resp. jeho polovina - ostrůvek uprostřed dobře rozděluje vodní plochu Hlavní bazén, resp. jeho polovina - ostrůvek uprostřed dobře rozděluje vodní plochu
  • Hrana/přepad bazénu z pohledu vnitřního korza, z opačné strany pak okraj krásně splývá s mořem Hrana/přepad bazénu z pohledu vnitřního korza, z opačné strany pak okraj krásně splývá s mořem
  • Druhá část hl. bazénu, vpravo pak venkovní bar + snack, s velkou terasou Druhá část hl. bazénu, vpravo pak venkovní bar + snack, s velkou terasou

Dle oficiální kategorizace 4*, ale k té páté chybí fakt jen kousek ! Pod španělskou vlajkou to byl již můj čtvrtý pobyt a jednoznačně nejlepší.

Přestože jde o relativně velký hotel, ač osobně preferuji ty menší, rozsah a úroveň poskytovaných služeb je na velmi vysoké úrovni a i zkušený cestovatel musí po nějakých slabinách chvíli pátrat... Jak se říká, vždycky se něco najde, ale tady množství kladů ty menší nedostatky hravě zastíní a po docela dlouhé době jsem byl skutečně mile překvapen a potěšen.

Ubytování  průměrně (4,7/5)

Pokoje poměrně velké, prostorné, vždy čistě uklizené (a to i po 2denní písečné bouři, kdy byla všude vrstvička písečného prachu), vzorně ustláno a osobních věcí v nočním stolku ani skříně se nedotknou. V zimních měsících je snad jen jediná vada v tom, že podlaha je až příliš studená - potěšil by malý kobereček před postelí.

Ač klasicky absentuje svítidlo na stropě, množství jiných těles dá dohromady slušný světelný tok, snad poprvé jsem zažil postelové lampičky + navíc bodovky na čtení, rovněž ovládání z různých pozic je jasné a účelné. Minilednička v předsíni zcela nehlučná, TV s plně funkčním DO i množstvím kanálů ve 4-5 jazycích i FM rádia, vlastní Wi-Fi router - jen připojení je na pokojích placené, 3 EUR/den, stejně jako trezor.

Na koupelně je sice znát již delší užívání, zejména spáry mezi dlaždicemi jsou již zčásti vydrolené či naopak přetmelené. Malé ručníky jsou měněny automaticky denně, osušky na přání (vymění, pokud nezůstane na věšáku), sprcha je ve vaně, ale zčásti zakryté sklem a s madly pro bezpečný přístup, sprchový gel - velmi příjemný - je údajně vlastní produkt hotelu.

Menší slabinou je zvuková izolace, již okolo 8:00 začíná úklid chodeb a pojezd vozíků je slyšitelný, stejně jako splachování ve stejné "stoupačce", hodně nepříjemný je ale zvuk, vydávající šoupání postelí, když je pokojské převlékají - snad právě proto je u pozdních snídaní skoro liduprázdno...

Strava a stravování  průměrně (5/5)

Super, super, pokud jde o množství, kvalitu, šíři nabídky, teplotu, doby výdeje - dílčí nedostatek je v organizaci /zejména u večeří, kdy je trochu problém najít volné místo nebo později prostřený stůl - organizace práce není dle druhu prací, ale jen dle místa - stejní číšníci sklízejí použité nádobí a nově prostírají, stejní nabízení drinky a to jak v rámci AI statusu, či následně inkasují hosty platící.

Snídaně začínají sektem a nechybělo mi nic, co jsem za 15 let cestování zažil. Pro kávu/čaj pochopitelně k dispozici konvičky, aby se nechodilo pro každý šálek zvlášť, obrovské množství teplých i studených potravin, všemožné produkty z vajec na přání. Např. na musli jsem napočítal 16 různých ingrediencí, směs lesních plodů zvlášť studená i horká...

V plážovém baru se podávají pozdní snídaně až do poledne, zde je sice výběr již výrazně menší, ale přesto širší než u řady českých penzionů.

Slabší jsou snad jen ovocné džusy, zředění práškových koncentrátů je vyšší, než by si zasluhovalo

Obědy jsou klidnější, spousta turistů hovořící NJ má na výběr stravování (Č**** pouze All Inclusive) a nebývá problém s místem, šíře nabídky je opět až nadstandardní. Třeba v přílohách je možno vybírat z brambor na 2-3 způsoby, stejně tak těstovin, pouze rýže je převážně 1 druhu /ovšem denně se liší/. Vždy se griluje nějaká ryba a vedle ještě nějaký jiný druh masa a přestože jsou základní plátky spíše menší, téměř automaticky se dávají 2 ks a s dalšími 2 není vůbec žádný problém. Neskutečné množství dochucovadel, včetně klasických v lahvičkách, ale i vlastní omáčky mojo rojo a mojo verde (vynikající !), široký výběr ovoce (i 8 druhů), 3-4 druhy zmrzliny, 4 polevy + 3 sypání, snad jen u sladkých zákusků je výběr užší, ty pečené se dohánění několika pastami či krémy,o něž je zájem spíše mezi dětmi.

Večeře jsou co do výběru ještě bohatší, cca o 30 %, tady se ale trochu projeví trochu rezervy v organizaci a stavebním řešení - častěji se vytváří delší fronty, přes něž není vidět nabídka, jen sporadicky 4 jazyčné popisky /takže se musí stoupnou do řady a vyčkat, až si senioři nandají 3 fazolky, 2 rajčátka a 5 hranolek, přičemž vám zatím stydne ten steak, na který jste předtím čekali o 2 m blíž... Senioři rádi posedí, zvláště pokud si na stůl objednají džbánek vína nebo láhev a tak je třeba doporučit, abyste se dostavili hned při otevření restaurace, nebo potom nejméně o 90 minut později - to ale zase je potíž najít prostřený stůl a musíte obsluhu požádat (vyhoví ovšem obratem).

Vybavení, služby a personál hotelu  průměrně (4,3/5)

Asi není nic, co by úplně chybělo. Vzhledem k tomu, že hotel není na pláži, jsou tím stěžejním bazény - ve vnitřní části je jeden menší, ale vyhřívaný (výtečné po ránu...), pod ním je další, sice úzký, ale o to delší /dělený v polovině na dva/ s velkým množstvím lehátek a jen cca 1/3 má k dispozici i slunečník - přesto je k 11.hodině již vše zaplněno - patrně i proto, že moře je v únoru velmi, velmi studené (bazén ale není o moc teplejší...).

Dalším významný faktorem jsou bary - ten u bazénu je kombinován s jednoduchým snackem (a sortiment rychle klesá), nápoje do plastových či voskovaných kelímků - na kávu/čaj/vodu je úplná samoobsluha, což fronty na ostatní výrazně minimalizuje, čekání netrvá déle než 2-3 minuty. Hlavní bar na centrálním patře /s restaurací/ má celkovou kapacitu až 185 míst, zčásti na venkovní terase, zpola zastřešené - ale ani zde nebyl problém s nalezením místečka a obsluha doslova kmitá. Tady je vše již do skla, obsluha ale výrazně ocení, když si druhý /stejný/ nápoj necháte nalít do původní sklenice... Večer jsou v provozu ještě další bary - jeden v "divadle", druhá v lobby naproti recepcí, ale to bylo z mého pokoje již moc daleko...

Recepce funguje skutečně jako recepce /nikoliv vrátnice/, domluvíte se i NJ, AJ a často slovensky - paní Tania je rodilá Slovenka a i k Čechům je velice vstřícná.

Prvé 2-3 dny budete mít problém s výtahy a celkovou orientací hotelu.... recepce je v patře č. 3 a nad ní jsou ještě další 2 obytná patra - číslování je ovšem směrem dolů - bazén je v podlaží č. 9 !!! A žádný výtah nezvládá celý rozsah 1-9 - v hlavní hale jezdí 2 jen v rozmezí 1-6 (k restauraci), v každém traktu je pak jeden vložený, který jezdí 1-5 a až na úplném konci /vpravo i vlevo/ jsou výtahy, které dávají 3-9 (takže když jsem nastoupil ve svém 7 a chtěl do jídelny v 6, musel jsem nejprve do 3 /čekal bych směr dolů, ale výtah vystřelí vzhůru a zaparkuje, že vidíte na střechu pod sebou/, zde projít 4 úseky chodby a sjet DOLŮ do 6. Propojení pater 6 a 7 není ani po schodech... druhou variantou bylo sejít 2 podlaží po venkovních schodech a vyjít 3 zpět na terasu před vnitřním bazénem...

Z hotelu se dá 2x týdně dostat ZDARMA do většího střediska Morro Jable - stačí si 1 den předem říct v recepci o kartičku a pak se do BUSu natlačit (za jízdy se nesmí stát, při velkém zájmu se BUS otočí nebo stáhnou jiný z další trasy).

Veškerý personál pak opravdu velice přívětivý, zdvořilý a vstřícný, převážně i usměvavý - místní velice ocení i slůvka "por favour / gracias" v jejich mateřštině, bakšiši se jako jinde samozřejmě nikdo nebrání, ale rozhodně jej nikdo nevyžaduje !

Asi největší slabinou je dostupný Wi-Fi signál - zdarma je pouze poměrně pomalá FREE Wi-Fi v loby, resp. hale 3.podlaží - je zde ale celkově jen cca 30 míst k sezení a s výjimkou večera ani možné občerstvení - všude jinde je /rychlé/ připojení zpoplatněno (ale mějte na vědomí, že v jste stále v EU a data drahá nejsou ani s našimi tarify).

Pláž a moře  průměrně (4,7/5)

Přímo před hotelem je malinká zátoka, přístupná po schodech - tato si ale označení pláž ani nezaslouží, jde spíše o spodní část útesu a při nejlepší vůli si zde nelehnete. Takže jít vpravo /brankou, otevře se stejnou KEYcard jako pokoj/ a po cca 250 m lze sejít na menší veřejnou pláž, kde je již písek, i když v horním pásu černý jako surová ropa a teprve pod hranou max.přílivu to světlá... kromě mobilní toalety nahoře ve svahu zde ale není vůbec žádné zázemí - pokud tedy nepočítáme cca 40 ks lehátek a 15 složených slunečníků, vše v ceně 4,5 EUR / 1 ks čehokoliv / den. Po nejméně 500 m dále, na obě strany jsou již další, dlouhé a pochopitelně též veřejné pláže, již ale s dalším zázemím, ale vždy musíte překonat útesy, což je bezpečné jenom za odlivu, nebo potom obejít vrchem, po místních komunikacích - to je ale již téměř 1 km a moře je v únoru fakt studené.

Kdo se odhodlá, stejně dlouho nevydrží... plusem je to, že vstup je pozvolný, písčitý a vlnobití není moc velké ani při čerstvém větru (pochopitelně signalizace barevnými vlajkami je průběžně aktualizována.

Okolí hotelu  průměrně (4,4/5)

Areál hotelu je tak rozsáhlý, že někdo ani mimo něj nevyjde... uvnitř je pochopitelně vše uklizeno a "učesáno", ale i přes to to nepovažuji za kýčovité či příliš umělé.

Za zdmi areálu je na obě strany docela veliké volné prostranství, ale kupodivu s minimem nepořádku nebo dokonce odpadků. Následují opět další hotelové areály, spojuje je místní komunikace, k hotelům se vždy zajíždí bokem, aby se nemuselo nastupovat k přepravám přímo na hlavní ulici.

Snad jen informace o místní vybavenosti byly více zkreslené, k nejbližším obchůdkům /směrem do centra Costa Calmy/ není 30, ale spíše 300 m a do rušnějšího centra nejméně 2 km - zvláště po západu slunce do na otevřených místech silně protahuje.

Celkový dojem  průměrně (4,6/5)

ANO, ANO, ANO. I přes drobné nedostatky to považuji za jeden z nejlepších hotelů, kdy jsem strávil alespoň 5 dní, v rámci zemí EU by to možná aspirovalo na ten úplně TOP (a srovnávám jenom 4*...). Na celých 5* to ještě není, ale kdyby bylo možné, určitě ****+ !!!

A i když to nemá s hotelem přímo nic společného, musím VAROVAT před místní českou průvodkyní (nikoliv delegátkou !), s níž se můžete setkat na fakultativních výletech, zakoupených na hotelu. Budou vám nabízeny produkty (rum, klobása, kosmetika aloe vera), údajně zcela exkluzivní a za velmi výhodné ceny... skutečnost je ale úplně jiná, ceny za srovnatelné zboží v místním SPARu /větší v centru/ jsou výrazně nižší, než ty jí požadované. Absolvovaný okruh po Fuerteventuře s jejím průvodcováním se sestával z 80 % z položek typu nákup, občas s miniaturní ochutnávkou...

Tento hotel bych doporučil(a) svým nejlepším kamarádům doporučuje 6
z 7 recenzentů

Hotel je vhodný pro:

  • Pro osoby toužící po klidu a odpočinku
  • Pro starší a méně pohyblivé osoby
  • Pro všechny věkové kategorie
  • Pro mládež

Tato recenze je osobním názorem jejího autora a server Recenze.cz ani jeho provozovatel nenese žádnou odpovědnost za její obsah či pravdivost.

« předchozí recenze hotelu další recenze hotelu »

Komentáře

Jarmila: recenze hotelu R2 Pajara beach - 23. 3. 2022 10:37

Tak takhle rozsáhlou recenzi jsem ještě nečetla. Gratuluji i k tomu, že jste si všechno zapamatoval. reagovat

Ivan K., Chrudim: Pochvala vždy potěší - 23. 3. 2022 10:49

Díky, píšu ty recenze poměrně často a snažím se být podrobný a co nejvíc objektivní (i když pochopitelně z vlastního pohledu). Poslední dobou píšu základní hodnocení přímo z pobytu (momentálně Egypt) a doplňuji, včetně Foto, po návratu. Hodnocení na tři slova je k ničemu, spíš jen dokazuje frustrace a úroveň pisatelů... IK reagovat

Jarmila: zvědavost - 23. 3. 2022 16:27

Je to dobře, že píšete recenze, vždy než si zarezervuji nějaký hotel, co se mi líbí, si recenze čtu. Ačkoli mi někdy přímo odradí a pak to tak špatné není. Taky nechápu, co ty lidi očekávají? Zaplatit 0 * a servis 5*. Na jaký hotel v Egyptě jste psal recenzi? Chystáme se tam. Děkuji J.P. reagovat

Ivan K., Chrudim: Re: zvědavost - 23. 3. 2022 16:55

Strávil jsem týden v Magic Beach Hotel (Hurghada sever), ale zajímavá je opravdu jen cena, případě nízká obsazenost. Tady to bude spíš kritika a doporučuji opravdu jen hodně nenáročným návštěvníkům. Ne úplný propadák, ale rozhodně nejslabší ze 7 pobytů v EG, prakticky ve všech aspektech. Ani nabídka aktivit od skupiny xxx žádná sláva, stále vyšší ceny a program šizený, prezentované a absolvované se dost liší. reagovat

Jarmila: Poděkovánií - 24. 3. 2022 8:28

Děkuji za informaci, já bych se vydala spíše do oblasti Marsa Alam kvůli šnorchlování. Mějte se hezky a přeji Vám hodně cestovatelských zážitků a smysluplných recenzí. Nabyla jsem dojmu, jestli nejste p.profesor. dle tak poutavého vyprávění.J.P. reagovat
Přidat komentář

Napište vlastní recenzi do tohoto hotelu

Umístění hotelu

Fuerteventura - nejlepší hotely

Top nabídky dovolené

Obchodní podmínky

Provozovatel serveru www.recenze.cz, Zájezdy.cz, a.s. (dále jen Provozovatel), si vyhrazuje právo odstranit fotografie, obrázky, výrazy, slova či příspěvky, které odporují dobrým mravům (např. obsahují vulgární výrazy, nadávky, rasistické, xenofobní či šovinistické narážky, u fotografií či obrázků pak takové, které jakkoli souvisejí s pornografií), porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno Provozovatele, jeho obchodních partnerů nebo některého z uživatelů tohoto serveru, dále textové i obrazové příspěvky obsahující nabídky komerčního charakteru či jinak zneužívající možnosti propagace. Provozovatel si dále vyhrazuje právo nezobrazovat jména a příjmení uváděných osob, názvy cestovních kanceláří a cestovních agentur. Děkujeme za pochopení.

Provozovatel nenese žádnou odpovědnost za obsah či pravdivost recenzí. Autor recenze garantuje Provozovateli, že má práva ke zveřejnění jakýchkoliv obrázků či fotografií, které k recenzi přidal a zároveň tímto uděluje souhlas Provozovateli k jejich zveřejnění na internetu a využití v reklamních a propagačních materiálech.

Souhlasem s "Podmínkami vložení recenze hotelu" dává autor recenze rovněž souhlas se zařazením svého jména, příjmení a e-mailové adresy do zákaznického systému Provozovatele (čl. X Obchodních podmínek https://www.zajezdy.cz/informace/obchodni-podminky/), pakliže ještě není jeho zákazníkem.

Provozovatel prohlašuje, že chrání osobní údaje svých zákazníků, které v souvislosti se svou činností získá, a zaručuje jejich plnou ochranu v rámci těchto podmínek a platných právních předpisů.

Zájezdy.cz, a.s.

Podrobné hledání