Pěkné ubytování vč. snídaně, horší služby (mizerný itinerář programu CK)
Recenze hotelu Hotel Kea (Island - Akureyri)
Hodnocení: | |
---|---|
Autor: | Ivan K., Chrudim |
Vloženo: | 29. 4. 2024 |
Pobyt: | duben 2024 |
Přečteno: | 1x |
Recenze se líbila: | 56 čtenářům |
Fotografie: | 6 |
Videa: | 0 |
Komentáře: | 0 |
Trochu zmatky v klasifikaci, hotel sám na svém webu uvádí pouze 3*, všude jinde (tedy vyhledávání Google, mapy, recenze i prodej od CK) udávají 4*. Za ubytování + vybavenost bych povýšil na 4*, snídaně přesně odpovídali běžné 3*, ale reálné služby asi v nejnižším rozsahu, jež jsem zažil - přesto to neberu jako stížnost.
Po objasnění situace přímo manažerem hotelu hodnocení trochu poupravuji...
Ubytování
Poprvé po 17 letech klasický jednolůžák (a jaké ciráty s tím c CK - IČ:***- dělali..), tedy jediná postel pro 1 osobu, stejně dost stísněná. Výbava skoro ohromující, zčásti ale mírně nelogická či nepraktická. Jednoznačným plusem je set na přípravu kávy/čaje z kapslového automatu, ale dva šálky /nevím, kam by si sedla druhá osoba../. Uvnitř skříně pak ještě varná konvice, opět se dvěma šálky + klasickými sáčkovými surovinami. V ní ještě žehlící prkno se žehličkou, fén a stolní větrák - horší je, kam to umístit, když budete chtít použít. Lůžko jen v prostoru, bez pelesti - větší osobě na 100% spadne polštář. Pouze jediná zásuvka umožní připojení čehokoliv + zároveň odložení spotřebiče na stolek. Minilednička s jednou prázdnou sklínkou na nožce.
Koupelna již řešena hlavou, všechny části jsou dobře přístupné, žebříčkový radiátor spolehlivě usuší i lyžařský overal, zde lze teplotu regulovat (jinak ne). Trochu horší náběh teplé vody /i přes plnou obsazenost hotelu/ patrně schází oběhové čerpadlo.. nicméně po chvíli rozsah vody od ledové po horkou.
Co nejvíce překvapilo, je úklidový režim, zde si o úklid, případně doplnění surovin + výměnu ručníků musíte říci na recepci - automaticky nejsou ani vyneseny koše, to i ve 3* je velice neobvyklé - rozhodně netrvám na denní úpravě lůžka či denní výměně ručníků, ale v této kategorii bych skoro očekával alespoň to vynesení košů, setření umyvadla + podlahy v koupelně (přece jenom je právě období tání sněhu a na turistické obuvi nějakou nečistotu přinesete), ovšem odůvodňují to ekologií - vynesení koše a stírání je ale jen a jen práce !!!
Strava a stravování
Pouze snídaně, sice i na 3* bych též očekával mírně vyšší pestrost nabídky (chyběla mi např. sázená vejce, párečky, možná polévka /ta se nabízí okolo skoro všude../, v NE nebyl ani klasický chléb..) a potom i rychlejší doplňování surovin k nabídce (10 ks kyselých ryb nebo miska s 200 g másla je na 104 pokojů opravdu málo..), ale jinak dobré - při 3 nocích je to v poho, celý týden by asi byl již horší. Dosti striktní upozornění na nevhodnost odnosu mimo jídelnu, prý i minimuffin mohou zpoplatnit. Prostředí pěkné, kompletní samoobsluha, jen sbírají použité nádobí a stírají stoly.
Jinak restaurace spíše vyšší úrovně a hodně vysokých cen, vzhledem k nabídce v blízkém okolí to nikdo z turnusu nevyužil - prostředí ale na mne působilo velmi dobře.
Vybavení, služby a personál hotelu
Za vybavení možná i 5*, služby ale slabší /viz výše/, personál zdvořilý, ale často se čeká na někoho funkčně vyššího. Veškeré info pouze formou QR kódů, tedy ne právě nejpřívětivější pro starší ročníky. Vystupování recepčních precizní, občas trochu schází ty správné kompetence. Trochu překvapí o 1 hodinu pozdržený check-inn a naopak zkrácený check-out (je jasné, že hotel nemůže za letový plán a itinerář vymýšlený nějakým managerem CK, ale vybalování zimní výbavy na schodech před recepcí není zrovna ideální, nemají ani místnost pro zavazadla - časy jsou ovšem jasně uvedeny na hotelovém webu a plánovač v české CK s tím měl počítat ! Za velký plus je nutno považovat fakt, že nám v den odjezdu ponechali 2 pokoje pro ta zavazadla + základní hygienu (jen se podivovali, že požadujeme genderové oddělení).
Mimo recepčních a personálu jídelny /okrajově i restaurace a baru/ jsem se setkal jedině s mladíkem stírajícím podlahu vstupní haly, pokojské jsem ani nezahlédl - musí se radovat, pokud je host ubytován déle než 1 noc.
Ohánění ekopolitikou je módní, ale udělat si obrázek o standardních službách (a výkonu) personálu by potřebovali v nějaké destinaci arabské... rozsah a vlastní aktivita při úklidu je to, čím se hotely obvykle odlišují od penzionů či hostelů.
Okolí hotelu
Ač zdaleka ještě ne vše v plném provozu, hotel je v podstatě v přímém centru a jak nabídka gastroslužeb, tak kultury začíná v úrovni menších desítek metrů od hotelu, Přístav s velkým infocentrem cca 7 minut, větší obch.centrum 15-20, nejvzdálenější levné SM cca 25 a i na letiště by šlo dojít bezpečně pěšky do 35 minut. Místní MHD je zdarma, ale četnost nízká. Poloha je obecně největší předností hotelu.
Celkový dojem
Pro vlastní oficiální klasifikaci 3* bych hodnotil lehce nadprůměrně, ale ten režim úklidu ten celkový dojem opravdu snižuje... Je třeba si ale uvědomit, že hotel není určitě zamýšlen pro dlouhodobé pobyty, spíš jen jako zázemí pro poznávací aktivity v celém teritoriu - tedy převážně na jednorázová či krátkodobá přespání, nikoliv delší bydlení.
Celkový dojem též, alespoň u mne, ovlivnilo, že jsme byli v podstatě pokusnými králíky pro pořádající CK, i průvodkyně byla v lokalitě úplně poprvé... za to ovšem hotel nemůže, ona sama se dost snažila a ve spolupráci s polským řidičem autobusu byl celkový dojem z poznávacího zájezdu určitě kladný. Příslušného managera (*** - toho uskupení s růžovomodrými visačkami) by ovšem slušelo nakopat do sedací části.
Tento hotel bych doporučil(a) svým nejlepším kamarádům | doporučuje 1 z 1 recenzentů |
Hotel je vhodný pro:
- Pro všechny věkové kategorie
Tato recenze je osobním názorem jejího autora a server Recenze.cz ani jeho provozovatel nenese žádnou odpovědnost za její obsah či pravdivost.