Otřesné. Humus, smrad, špína, staroba, jedině pláž byla pěkná...
Recenze hotelu Shams Safaga Resort **** (Egypt - Hurghada - Safaga)
Hodnocení: | |
---|---|
Autor: | Markéta O. |
Vloženo: | 27. 7. 2021 |
Pobyt: | červen 2021 |
Přečteno: | 512x |
Recenze se líbila: | 175 čtenářům |
Fotografie: | 0 |
Videa: | 0 |
Komentáře: | 0 |
- ubytování při příjezdu po procestované noci proběhlo až následující noc v 23:00 hodin, do té doby mi byly nabídnuty pokoje typu "promo" bez balkonu, se špinavými okny a bez hygienických prostředků. Za "standard" pokoj si řekl recepční o "present", tedy jsem mu odevzdala na letišti zakoupenou láhev bílého rumu, jelikož nic jiného jsem jako "present" neměla. Kvůli tomuto "presentu" mě recepční naháněl telefonicky na pokoji ještě ve 23:30 cca, načež následující den také, když jsem mu "present při ubytování naprosto zničená nedonesla.
- při příjezdu nebyly klimatizované společné prostory v prvním týdnu, v druhém týdnu mé dovolené po příjezdu domácích byla klimatizována recepce. Musela jsem po příjezdu trávit čas bez vody (kterou ruským či domácím v lahvi dávali do ruky okamžitě po příjezdu, já měla svou z domova, ani mi neukázali, kde bych se mohla občerstvit, tedy jsem v té recepci trávila celé dopoledne pouze s vlastním občerstvením, než mě začali nahánět po pokojích bez balkonu, se špinavými pokakanými okny od ptáků, případně neuklizeným pokakaným balkonem od ptáků s výhledem do zdí. Po celou dobu pobytu NEBYLA KLIMATIZOVANÁ JÍDELNA, KTERÁŽTO BYLA NEJHORŠÍM, CO JSEM V HOTELECH ZAŽILA.
Ubytování
voda byla řešena třemi láhvemi o objemu cca 0,7 cl na celých 14 dní, kdy po vypití bylo nutno dočerpat vodu z barelových přístrojů. Přišlo mi značně nehygienické, když jsem viděla, že já i ostatní hrdla láhví přikládáme k čepovacímu krčku, abychom se napili vody z láhve. Toto bylo opravdu nechutné. Na 14 dní jsem točila 3 lahve na pití. Nechci si představovat, jaká plíseň apod. se v lahvích za 14 dní tvořila :-( - úklid pokoje probíhal neuspokojivě, neodtékal odpad v umyvadle, ale byla jsem ráda, že mám aspoň nějak normální sice dvoulůžkový pokoj. Takže při přeprání prádla mýdlem (jedno tuhé mýdlo, sáčky se šamponem - to byla veškerá kosmetika hotelu) zůstal v umyvadle špinavý okraj po odtečení vody po půl hodině, který nebylo jak omýt. Vana - slizká nikdy nemytá zeď u vany byla odstrašující, snažila jsem se nedotýkat. Sprcha napevno, takže hygiena za ztížených podmínek, vana se nedala napustit. To jsou věci, které se nedají vyfotit.
- stav hotelu: špinavá zem, popraskané nádobí, špinavé talíře, ošuntělé vybavení, plastové kelímky, bazénová zákoutí v poločase rozpadu s neuvěřitelným nepořádkem, odpudivý bazénový bar, který smrděl na dálku, otřesný animační program, kterého nemělo cenu se účastit - takřka vždy pro místní, jednou jsme si užili s českými přáteli. Bazén po návštěvě místních byl vždy neskutečně zaneřáděný, kelímky ve vodě, nepořádek. Ale snažili se čistit. Znechutilo mě, když plavčík sprejem s mně neznámou tekutinou stříkal okraje bazénů a vymýval špínu z okrajů přímo do bazénové vody. Od té doby jsem u bazénu nebyla.
Strava a stravování
- úroveň stolování při návštěvě jídelny: na žulové stoly byly položeny špinavá prostírání. Pití All inclusive bylo k dispozici pouze asi týden, možná 10 dní v jídelně, načež v následujících dnech hotel nenabízel v jídelně post mix a ani místní alkoholické nápoje k večeři či obědu, viz. foto z večeře. Všimla jsem si, že stoly nebyly utírány, pouze smeteny hadříky používanými mezi všemi stolujícími i na barové stoly se samoobslužným občerstvením v případě snídaně, obědu i večeře. V žádném případě nebyly používány sklenice (tedy já nikdy sklenici nedostala snad kromě 2x objednaného vína), vždy se nápoje jako pivo, post mix čepovaly do plastových oprýskaných a nechutně průběžně umývaných (zejména na pláži) kelímků (tyto byly umývány v kyblíku s vodou, kdy barman umyl asi 20 kelímků za 2 minuty). Nestačila jsem se divit. Pivo na pláži bylo téměř výhradně teplé slévané ze stojících láhví na pultu. Pila jsem tedy takřka výhradně z PET lahví, které mi byly poskytnuty při příjezdu. Do těchto byla možnost si načepovat jejich šťávu (obarvená voda) a nebo čistou vodu. V jídelně NIKDY nebyla zapnuta klimatizace, takže 3x denně člověk musel trávit čas v prostoru o teplotě cca 35 stupňů při jídle.
- jídlo: největší katastrofa v hotelu. Byly zde těstoviny k obědu i večeři celých 14 dní stejné. Brambory byly zpracovávány průběžně -vařené, pečené, jednou kaše - oběd i večeře 14 dní stejné. Dušená zelenina 14 dní stejná. Čerstvá zelenina, ovoce pouze banán, pomeranč a fíky 14 dní stejné. 3x jsem postřehla meloun. Polévky 14 dní stejné - střídaly se zahuštěné bílé (voda s moukou a trochou soli) nebo vývar (voda s trochou tukových ok, špetkou zeleniny a soli). V posledních dnech jsem málem brečela, že mám hlad a nemohu nic pozřít, jelikož vše bylo bez chuti a zápachu, stále stejné a nebylo výběru. Maso - ryba, hovězí ve šťávě každý den stejné, kuřecí na různé způsoby - pečené, ve šťávě, stále opakovaně 14 dní stejné k obědu i večeři. Na grilu občas byl minihamburger (pouze maso), čevapčiči, ryba. Stále dokola stejné. Pečivo sladké, to je klasika, nakonec mi zachránilo poslední 2 dny od hladu. Nikdy jsem nepozorovala svačinu dopolední, několikrát odpoledne pár lidí se zmrzlinou, která - jak jsem zjistila asi až 8.den pobytu - byla k dispozici pouze u bazénu, kam jsem nechodila, jelikož jsem byla téměř výhradně na pláži, kde nebylo WC, nebyly svačiny. Člověk byl tedy nucen jíst 3x denně po 6 hodinách. Jídlo odpovídalo plné penzi, v žádném případě ne All inclusive!! Byla jsem v tolika hotelech, ale tak mizerné jídlo (a to nejsem vůbec vybíravá a jídlo mám jen na najedení se) jsem nejedla v žádném z nich. A navíc jsem byla nucena toto absolvovat v jídelně při 35 stupních bez toho, aby se tam hnul vzduch. Ze všech návštěvníků lil pot, jak jsem pozorovala.
Vybavení, služby a personál hotelu
Služby hotelu byly naprosto tristní, jediný, kdo se trochu snažil, byl pokojský, ale i ten příliš nevyslyšel mé prosby o toaletní papír. Personál hotelu tragédie, nepříjemnní - naštvané výrazy, zlé pohledy (protože jsem se s nimi nechtěla kamarádit, ale jednám vždy slušně), no a korunu všemu nasadil bazénový bar. Prostě NE, skutečně špatné....
Pláž a moře
- Plážový servis - otřesný. Po několika dnech se hotel zaplnil a nebylo kde si složit věci. Musela jsem sama tahat lehátko a uloženou matraci pod slunečník. Plážový bar jak už jsem zmínila, byl hrozný, postmix do ošuntělých plastových kelímků, o koktejlech se zde vůbec nedalo hovořit, tedy jsem se ani nesnažila na bar chodit, dokud jsem neměla vypitou svou plastovou láhev s místní šťávou s vodou. Sprcha na pláži v celém hotelu fungovala pouze jedna, ale to je asi standard. Pláž byla to jediné, co si zasloužilo onu hvězdičku.
Okolí hotelu
Okolí hotelu - pár obchůdků při cestě na hlavní silnici, samozřejmě dotěrní Egypťani, ale to už je člověk zvyklý :-) Jinak okolí klasika.
Celkový dojem
Sečteno a podtrženo - vše vystihuje, že jsem musela vyhledat lékařskou pomoc kvůli průjmovému onemocnění, které mě v Egyptě běžně nepotkává - stalo se mi pouze jednou taktéž v šíleném hotelu (La Pacha), kde jsem naštěstí trávila jen týden. Kdybych věděla, že mám možnost výměny hotelu, okamžitě to udělám. Takto jsem se spokojila s tím, co jsem si vybojovala za "present" a snažila se vychutnávat si sluníčko a moře, které bylo tedy pěkné, včetně široké krásné pláže. Pláž je asi jediná, za co hotelu náleží hvězdička. Proto, jak v reklamaci konstatuji, sotva 2+ hvězdičky - za zahradu, za pláž, půlka za služby.
Z hotelu jsem odjížděla hubenější o 3 kg. S náladou na bodu mrazu. Tento hotel neodpovídá egyptským 4*, např. ve srovnání se 4* Sol Y Mar, nebo jinými (Sea Gull, Palacio apod.). Při prodeji přes *** jsem se ještě ujišťovala, že jde o 4*, jelikož jsem měla ještě vyhlídnutý 3* levnější. Cena byla pro 1 osobu dobrá, kupovala jsem a odjížděla na letiště následující den.
Služby společnosti *** také k pláči, když jsem se snažila pro nás zajistit lékaře kvůli PCR testování, kdy nic nebylo možné - v *** to možné bylo, osobně jsem se účastnila odběru při odjezdu mých nových přátel, kteří byli přes ***. My se museli velmi "bezpečně" setkat v autobuse s dalšími 60 lidmi a jet společně velmi "bezpečně" na testování PCR do Hurghady na Mamsha, kde velmi "bezpečně" nám byly odebírány vzorky za přítomnosti asi 100 lidí. Tento zážitek byl pro mě po jídelně v hotelu druhým nepřekousnutelným a nezapomenutelným hrůzným zážitkem, mám to natočeno. Přišla jsem o cca 4 hodiny mé dovolené mimo cestovní dny. Stížnost jsem posílala okamžitě mailem, ovšem se nikdo se mnou o tomto nechtěl bavit, ani delegát. Ten řekl, že lékař se neosvědčil, čekalo se na lidi....a tak lidi v autobuse zase čekali na lidi z hotelů... to snad nikdo nemůže myslet vážně??? A dále problém - při potížích jsem komunikovala s delegátem, načež jsem úplně náhodou zjistila, že máme jiného!! Ten původní už ani nereagoval na můj problém s odvozem na kliniku. Co by se stalo, kdyby šlo o život???
Tento hotel nedoporučuji | doporučuje 63 z 82 recenzentů |
Tato recenze je osobním názorem jejího autora a server Recenze.cz ani jeho provozovatel nenese žádnou odpovědnost za její obsah či pravdivost.
« předchozí recenze hotelu další recenze hotelu »