Napsat recenzi

Baťůžkáře neurazí, náročnější nenadchne

Recenze hotelu Albanian Star Hotel **** (Albánie - Drač (Durrës) - Golem)

Hodnocení:
průměrně: 2,8/5
Vloženo:
Pobyt: září 2018
Přečteno: 307x
Recenze se líbila: 468 čtenářům
Fotografie: 6
Videa: 0
Komentáře: 0
  • Průčelí hotelu je asi to nejlepší, co se nabízí... Průčelí hotelu je asi to nejlepší, co se nabízí...
  • Výhled ze střechy na pláž a moře též ujde, ale řady slunečníků vypovídají o přehlcení pláže Výhled ze střechy na pláž a moře též ujde, ale řady slunečníků vypovídají o přehlcení pláže
  • Komu nevyhovuje ležení v "útvaru", může si sám lehátko přenést dopředu Komu nevyhovuje ležení v "útvaru", může si sám lehátko přenést dopředu
  • Plážový bar pro program AI připomíná trochu kiosek na veřejném koupališti v r.1985... Plážový bar pro program AI připomíná trochu kiosek na veřejném koupališti v r.1985...
  • Hotelový bazén je situován v prostoru veřejné venkovní restaurace Hotelový bazén je situován v prostoru veřejné venkovní restaurace
  • Krásné západy slunce trvají bohužel jen krátce Krásné západy slunce trvají bohužel jen krátce

I při plném vědomí, že turismus se v Albánii teprve rozvíjí, to subjektivně hodnotím jako pouhý průměr. 4* ani náhodou, spíše by odpovídaly (slušné) 3*. Nejvíce srážkových bodů mám jednoznačně za šíři nabídek, ať už v čemkoliv...., a potom též za téměř "likvidační" příplatek za SGL ubytování

Rozhodně ovšem žádné obavy, nenáročné cestovatele patrně uspokojí - i když zřejmě spíše ty, kdo vycestují prvně.... každopádně je dost toho, co se musí vylepšit, aby byl dosažen zcela běžný standard, obvyklý v širokém okolí Středozemního moře, nemluvě o destinacích světových.

Ubytování  průměrně (3,2/5)

Tady bych 4* bez problémů dal - pokoj na konci chodby v 6. podlaží, sice bez výhledu na moře, ale se slušným balkonem /nejsou takové všechny.../ se standardním zařízením, byť chudším a více opotřebovaným - ale čistý, s pravidelným úklidem i převlékáním ložního prádla i výměnou ručníků.

Jen zvuková izolace z chodby je chabá a v prostoru mezi výtahy je to kritické /všichni další ubytovaní Češi se dožadovali změny/, pak už jen záleží na druhu dalších návštěvníků - o víkendu je hotel plný školních zájezdů z Kosova a jižní temperament je znát.

Trochu hůře je prostorově řešená koupelna, velkým nedostatkem je absence jakékoliv odkládací plochy v úrovni zrcadla - zbývají rohy umývadla. Sprchový kout je sice oddělen skleněnou přepážkou, ale bez možnosti uzavření - malý sklon podlahy působí, že vylézáte z plné vaničky a podlaha je docela kluzká /rozhodně by neškodilo nějaké madlo/ a ještě přes poměrně ostrou hranu. Dvě slabiny spočívají ve sprše, hlavice má tak kolmé trysky, že je rozptyl minimální - i při upevnění na horním držáku je dole kužel vody široký cca 20 cm, a teplá voda je skutečně horká /vlastní bojler indikuje teplotu 84 °C - až nebezpečné/.

Klimatizace, ač kontrolní panel hlásí trvalý ERR, plně funkční, i když trochu hlučnější, jelikož má minimální hysterezi, spíná třeba i 3x během 10 minut. Naopak je milé, že proud vzduchu jde zcela mimo lůžka a povalujíc se v posteli, nejste v průvanu.

Jsou-li ostatní pokoje, zvláště ty do 5.patra /označeny jako Superior/ ještě lepší, úroveň ubytování je asi to nejlepší, co hotel nabízí...

Strava a stravování  průměrně (3,2/5)

Dost velké dilema v celkové hodnocení - za chuť převážně i 5, za vše ostatní ale jen 2-3.

Rozhodně nelze hovořit o restauraci, jde jen o jídelnu s částečnou obsluhou... Největším zklamáním pro mne byla šíře sortimentu, zejména toho /pří/mořského. Obsluha s nápoji ne vždy stíhá a odhodláte-li se dojít sami - ven do baru, v jídelně žádný výdej mimo stolní vody - dostanete nápoj pouze do plastového kelímku, s výjimkou piva teplé, na vyžádání led.

Snídaně spíše evropské, ale citelně chyběly omelety na přání, míchaná vejce pak spíše připomínala sušená.. Pouze 2 druhy stejného pečiva + sladké smažené hrudky bez náplně, 2 druhy džusů z prášku, ale kdo nevěděl, jak resetovat výdejní automat, čekal dlouho.... Jenom malé šálky na kávu/čaj, občas nebyly vůbec podšálky a jako lžičky jen plastová míchátka - tvar šálků + tloušťka porcelánu působí, že nejméně 7 /i dospělých/ z 10 nápoj rozlije cestou ke stolu. Plusem dostatek i sortiment ovoce, hlavně velikosti kusů.

Obědy opravdu chudší, max. 2 úpravy masa alespoň na kostky + 2 směsky a vše se "točilo" po 2-3 dnech. Přílohy standardně těstoviny /ale nikdy ne bez vmíchání něčeho dalšího/, denně hranolky i kaše (značně přibarvená a bez výraznější chuti).

Večeře nejlepší, sortiment bohatší o nejméně 1+1, též polévka a obvykle 1 místní pokrm, ale i anglický popis málokomu co řekl...

Pochopitelně i běžná studená zelenina , teplá výjimečně, 2-3 zákusky spíše na efekt.

Překvapením naopak úroveň odpoledního snacku, zde rozhodně nešlo o zbytky z předchozích výdejů, ale cíleně připravené chuťovky, dále zmrzlina (i když průměrná a opět jen plastové lopatičky).

Slabinou jednoznačně forma výdeje - pouze jediná fronta na vše a pokrmy se nedoplňovaly formou výměny mís, ale často přesunem z pomocných nádob a dost často se fronta zasekla. Personál občas řeší dilema, jestli dříve sklízet použité a nově prostírat nebo zda nosit nápoje /kdy občas přijde k bakšiši/ a nárok na příbor je pouze jednou.... no, opravdu jídelna...

Zcela nedostačující je také kapacita WC ve společných prostorách - pro celý hotel (jídelna, bar, lobby + venkovní veřejná restaurace) jsou k dispozici, pod jediným společným vstupem, 2 společná umývadla a po 2 kabinkách pro dámy a pány - takže často fronta přede dveřmi...

Vybavení, služby a personál hotelu  průměrně (3,2/5)

Vybavení opravdu minimální a totální absence informací (žádný infoletáček při příjezdu - co neřekne delegátka CK, musíte zjišťovat sami) způsobí, že mnoho návštěvníků se ani po ničem nepídí. Asi málokdo objeví posilovnu a saunu na střeše a neví, že na střeše je vyhlídková terasa a stejně tak spíše nevyužije šlapadla, neb neví, koho má oslovit.

Téměř katastrofou jsou 2 výtahy, každý pro max. 5 osob, sběrné řízení spolehlivě funguje i tehdy, když je plně obsazený a rovněž tak i při jízdě opačným směrem - po příjezdu celého autobusu turistů /nejméně 1x denně/ je vytíženost taková že obvykle - ten modernější a větší - zcela zkolabuje... Ač to údajně mají zakázáno, i v době výdeje jídel používá výtah personál k přesunům nábytku a použitého prádla.

Hotelový bar se sice tak tváří, ale jde opět spíše o výdej nápojů pro programy AI - jelikož ale současně funguje jako výdej pro venkovní komerční restauraci, je docela trapné, že host hotelu dostane plastový kelímek a ven se nese sklo... Sortiment v ceně AI není valný, zejména nápoj typu COLA má k originálu ještě dále, než naše kofola a víno raději neřešit. Bílé v teplotě okolí (25°C), ochladit jej umí jedině ledem... červené se polknout dá, ale raději u jídla za zapít chladnou vodou.

Hotel sice disponuje soukromým kusem pláže, ale hlavní bar je opět komerční, výdejní stánek pro AI je prakticky mimo úroveň hotelu a podstatně dále od vyhrazeného ležení.

Největším nedostatkem je absence plážových toalet - není k dispozici jediná ! A jelikož skrze hotelovou halu opravdu nepustí jen v plavkách, může se cesta na WC značně protáhnout (zvláště, čeká-li před výtahy 40 nově příchozích).

Zklamáním jde též hotelový bazén - u mnoha českých vil najdete větší... a jeho lokace mezi stoly pro možné komerční využití také není právě ono, nemluvě již o tom, že se k němu nemá šanci propracovat slunce, s výjimkou pozdního odpoledne. Potom si zase ale připadáte jako v akváriu, jehož čelní stěna ústí do rušné promenády.

Vše trochu zachraňuje personál, přestože se z 90 % jedná o brigádníky - studenty, na tom svém postu je vždy někdo jako "kápo", který má snahu to řídit. Na recepci se obstojně hovoří anglicky a mají snahu vždy vyhovět - opravdu jde o upřímnou zdvořilost a ne servilitu, s jakou se setkáme v některých "lepších" hotelech.

Pláž a moře  průměrně (3,3/5)

Pláž písčitá, s velmi pomalým svažováním - vhodná spíše pro menší děti /naštěstí jich vlivem začátku školního roku bylo velice málo.../. Písek je ale v moři tak jemný, že působí zakalení jinak čisté vody i při vlnkách přílivu a odlivu, sem tam vyplavené kousky vodních rostlin sice ráno shrabou, ale zahrabou jen do písku a větší vlny to zase vyplaví.... Koše kolem slunečníků s lehátky sice pravidelně vynášejí, ale odpadky lákají množství vos - nejvíc pak, kdy máte v každé ruce plný kelímek. Ležení lze pomocí jakési visačky s číslem pokoje zarezervovat, funguje ovšem spolehlivěji vlastní - skutečně vlastní, hotel nenabízí ! - plážový ručník. Hustota slunečníků je tak veliká, že v závěru sezony slunko již obtížně proniká mezi řada - nemají ale žádný problém, pokud si lehátko vytáhnete do volného prostoru před pevné instalace.

Moře teplé, ale poměrně často se objevují, či spíše skrývají, medůzky, které občas žahnou - ne silně, ne nebezpečně, ale opakovaně je to nepříjemné. Nejlepší koupání je hned po ránu, není-li příliš vítr (a též málo lidí), odpoledne a k večeru, při koupání více osob pak hladina připomíná vlnobitím velmi přelidněný bazén, navíc s příbojovými vlnkami.

Přes den projde mezi slunečníky množství potulných prodejců, ale nejsou ani příliš dotěrní a jediné NO jim obvykle postačí. Skoro se domnívám, že to nejsou přímo samoprodejci, ale lidé najatí majiteli množství malých krámků 2.linie za hotely, kam přes den málokdo zavítá - prakticky se totiž nedá smlouvat, a to ani na množství, cena nabízených nealko nápojů pak odpovídala cenám v mnoha malých marketech...

Promenáda mezi pláží a vlastními hotely je pak lemována množstvím značně opotřebených pouťových atrakcí, všeho druhu, převažují pak jednoúčelové automaty na sílu úderu a jeřáby na hračky. Ceny jsou ale, ale srovnání s našimi poutěmi, docela směšné - do automatů pochopitelně musíte mít místní leky. obsluhované vezmou i EURO, ale mince v horším kurzu.

Okolí hotelu  průměrně (2,7/5)

Jednoduše Balkán. Prvá vlna, tedy pláž + průčelí hotelů jsou udržovány pečlivě a na úrovni, zadní trakty hotelů se již množí nepotřebným materiálem a o další uličku dále to začíná připomínat destinace arabské. Přestože již znají popelnice i kontejnery, asi je problém s četností vyvážení a v horku je okolí docela silně cítit. V téměř každém suterénu je (nebo brzy bude) nějaký market, i v těch nejmenších mají elektronické pokladny a vše markují - hlavně ale proto, aby dovedli přepočítat EUR na Leky a věděli, kolik mají vrátit. Ceny základních potravin vcelku mírné, stejně tak nápoje i ovoce - na volním trhu je lepší si říci místnímu průvodci /máte-li jej/, pořídí to i o 30% levněji - když má cizinec na dovolenou, může si dovolit platil více....

Jdete-li ještě dále do vnitrozemí, narazíte na plechovou stěnu oddělující místní skorodálnici od místní obslužné komunikace a dále se musí přes kovové lávky, jejich stav ovšem příliš nebudí důvěru....

Celkový dojem  průměrně (2,8/5)

Jak jsem začal, tak skončím - 4* rozhodně NE, jinak vcelku slušná 3*. Přestože stavební potenciál není, vzhledem k okolí, příliš značný - rozhodně jsou zde možnosti, jak celkovou úroveň hotelu pozdvihnout - zvláště je-li zde jakési volnější spojení s dalšími 2 bloky (Akileda a Ibiza) v bezprostřední blízkosti. Jistě by neškodilo malinkou část ubytovací kapacity přeměnit na prostory pro větší služby - pouze s vysokou kapacitou ubytování hotel do budoucna nevystačí.

Tento hotel nedoporučuji doporučuje 2
z 6 recenzentů

Tato recenze je osobním názorem jejího autora a server Recenze.cz ani jeho provozovatel nenese žádnou odpovědnost za její obsah či pravdivost.

« předchozí recenze hotelu další recenze hotelu »

Komentáře

Napište vlastní recenzi do tohoto hotelu

Umístění hotelu

Drač (Durrës) - nejlepší hotely

Top nabídky dovolené

Obchodní podmínky

Provozovatel serveru www.recenze.cz, Zájezdy.cz, a.s. (dále jen Provozovatel), si vyhrazuje právo odstranit fotografie, obrázky, výrazy, slova či příspěvky, které odporují dobrým mravům (např. obsahují vulgární výrazy, nadávky, rasistické, xenofobní či šovinistické narážky, u fotografií či obrázků pak takové, které jakkoli souvisejí s pornografií), porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno Provozovatele, jeho obchodních partnerů nebo některého z uživatelů tohoto serveru, dále textové i obrazové příspěvky obsahující nabídky komerčního charakteru či jinak zneužívající možnosti propagace. Provozovatel si dále vyhrazuje právo nezobrazovat jména a příjmení uváděných osob, názvy cestovních kanceláří a cestovních agentur. Děkujeme za pochopení.

Provozovatel nenese žádnou odpovědnost za obsah či pravdivost recenzí. Autor recenze garantuje Provozovateli, že má práva ke zveřejnění jakýchkoliv obrázků či fotografií, které k recenzi přidal a zároveň tímto uděluje souhlas Provozovateli k jejich zveřejnění na internetu a využití v reklamních a propagačních materiálech.

Souhlasem s "Podmínkami vložení recenze hotelu" dává autor recenze rovněž souhlas se zařazením svého jména, příjmení a e-mailové adresy do zákaznického systému Provozovatele (čl. X Obchodních podmínek https://www.zajezdy.cz/informace/obchodni-podminky/), pakliže ještě není jeho zákazníkem.

Provozovatel prohlašuje, že chrání osobní údaje svých zákazníků, které v souvislosti se svou činností získá, a zaručuje jejich plnou ochranu v rámci těchto podmínek a platných právních předpisů.

Zájezdy.cz, a.s.

Podrobné hledání