Napsat recenzi

Výborné i pro náročnější, vynikající přístup k hostům

Recenze hotelu Ajman Hotel (ex Ajman Kempinski) ***** (Spojené arabské emiráty - Ajman - Ajman)

Hodnocení:
průměrně: 5/5
Vloženo:
Pobyt: leden 2022
Přečteno: 297x
Recenze se líbila: 162 čtenářům
Fotografie: 12
Videa: 0
Komentáře: 0
  • Ten správný AJMAN hotel, poslední v řadě... Ten správný AJMAN hotel, poslední v řadě...
  • Hlavní část haly s recepcí (a dalšími kontaktními body) Hlavní část haly s recepcí (a dalšími kontaktními body)
  • Lobby kavárna/bar, hudba opravdu živá, ale trochu monotónní Lobby kavárna/bar, hudba opravdu živá, ale trochu monotónní
  • Díky obrovskému zrcadlu je viditelný prakticky celý pokoj Díky obrovskému zrcadlu je viditelný prakticky celý pokoj
  • zrcadlo vévodí i koupelně /vpravo dole je osobní váha/ zrcadlo vévodí i koupelně /vpravo dole je osobní váha/
  • Výhled z balkonu je opravdu široký Výhled z balkonu je opravdu široký
  • Hotelová pláž je opravdu široká a prostorná Hotelová pláž je opravdu široká a prostorná
  • Plážový Zanzi bar, slouží i komerčně, ale přes den je využíván sporadicky Plážový Zanzi bar, slouží i komerčně, ale přes den je využíván sporadicky
  • Téměř denně seafood bufet, jakost surovin opravdu špičková Téměř denně seafood bufet, jakost surovin opravdu špičková
  • I běžná nabídka sýrů dobrá, natož pak specializovaná nabídka v sobotu I běžná nabídka sýrů dobrá, natož pak specializovaná nabídka v sobotu
  • A nikdy nesmí chybět sladká tečka na závěr A nikdy nesmí chybět sladká tečka na závěr
  • Bazén spíše menší, nižší je i kapacita lehátek okolo, ale zato vyhřívaný (na mne moc) Bazén spíše menší, nižší je i kapacita lehátek okolo, ale zato vyhřívaný (na mne moc)

Dlouho jsem uvažoval nad nejvýstižnějším zkáceným označením... snad to plně vystihne přívlastek NEJPŘÁTELŠTĚJŠÍ. Asi jsem už za svých bezmála 40 pobytů zažil i trochu více luxusu, ještě širší nabídku /stravování i dalších služeb/, hezčí okolí i pláž, ale tento hotel mne velmi zaujal svoji přátelskou atmosférou, vztahem mezi všemi úrovněmi personálu vůči hostům a spíše komorním a domáckým přístupem- prostě v komplexním pojetí pro strávení týdnu klidné dovolené.

Jako již tradičně, hotel nedávno změnil název - aktuálně AJMAN HOTEL /při prodeji se často v závorce objevuje (Ex Kempinski)/ a v plném znění je nyní ještě ..Managed by BLAZON Hotels. Pro orientaci je to jednoduché - jde o poslední hotel v řadě dalších TOP 5*, které v názvech mají rovněž AJMAN.

Ubytování  průměrně (4,9/5)

Ano, opravdu SUPER (byť jsem během pobytu četl několik záporných hodnocení v reálu, převážně od arabských klientů). Již jen vlastní check-inn je zážitek - kufr/y z vozu pochopitelně ihned převezme portýr, doprovodí k recepci, zde vás usadí do vyřezávaného a polstrovaného křesílka /za stěnou z plexi, s výřezem jak u bank.přepážky/, dohodne se jazyk konverzace (u mne trochu složité, ale kombinace ENG/RUS je zde běžná...) a chtějí jen cestovní pas + na jediný formulář vypsat vlastní telefon + E-mail (slouží k odblokování Wi-Fi, případně Internetu po kabelu). Všude okolo čerstvé růže + karafiáty, netuším, jak často je obměňovali, ale na jednu "sadu" jich bylo třeba nejméně 1.000 ks

Koncepčně je hotel jednostranný, tzn. že pokoje jsou jen jedním směrem - s vyhlídkou na moře - což svědčí jednak o jistém stáří, kdy nebylo hlavním hlediskem co nejvíce hostů, ale jejich co největší /a stejný/ komfort, ale rovněž o jiné filosofii nabídky.

Pokoj jsem měl v 7. poschodí, výtahy bleskurychlé, s inteligentním sběrným řízením. V ubytovacích částech je i na chodbách koberec, což společně s tím, že jsem byl až v posledním pokoji, způsobilo, že jsem občas vnímal zvuk servopohonu elektrozámku u souseda - jinak naprostý klid. Jako klíč pochopitelně karta, stačí přiložit a poté stisknout kliku. Snímač ovládající většinu osvětlení lze ošálit i jakoukoliv jinou kartou, ale je to zbytečné, klima i základní osvětlení fungovalo stále.

Pokoj střední velikosti, s širokým DBL lůžkem a vší možnou /i nemožnou/ výbavou - jde sice o drobnosti, ale ještě nikdy jsem neměl tolik výbavy, zejména pak individuálních "serepetiček", Župan a trepky jsem již zažil i dříve, ale osobní váhu ještě nikdy, stejně tak zvětšující a podsvětlené kosmetické zrcátko a celkem 8 různých kosmetických přípravků či pomůcek. Osvětlené skříně /po otevření/ též nejsou všude, stejně tak jako kávo/čajovar moderního typu, na kapsle, s nabídkou nejméně 6 druhů nápojů. Denně doplňována balená voda, bez ohledu na spotřebu i pro SGL denně přibyly 2 nové půllitrové lahve. Pochopitelně též trezor /zdarma, s jednoduchým ovládáním/, TV s více než 50 kanály /nabídka vázána v ryté kožené vazbě/, lednice /prázdná, ale funkční/ a výtisk koránu... Množství nejrůznějších svítidel, včetně difúzního osvětlení hlavní stěny, ovládání převážně od každého lůžka. Krytý balkon, se stolkem a 2 židličkami s podsedáky - za celý týden bylo pouze 1x opomenuto zavření dveří otočným knoflíkem, ale vždy byla pečlivě zasunuta dětská pojistka...

Pokud budete přece jenom něco chtít vytknout, tak se mi nepodařilo rozsvítit bodové lampičky na čtení v pelesti lůžka (jednou se naopak jedno krátce rozsvítilo samo) a úklid - jinak velice vzorný - probíhal až později odpoledne, ke konci pobytu až okolo 16:00.

Nemohu se zbavit dojmu, že pokoj prošel nějakou dílčí rekonstrukcí - výbava vlastního pokoje se mi zdála podstatně novější než koupelna, kde bylo již znát dílčí opotřebení (ale na druhou stranu i údržba) a hlavně baterie byly opravdu starší, ještě šroubovací /ale navozovaly dojem starého luxusu/, což mělo za následek horší regulovatelnost teploty vody. Ručníky sněhobílé, přes EKO politiku měněny denně a uloženy vždy tak, aby bylo viditelné hotelové logo).

Strava a stravování  průměrně (5/5)

Možná část hostů vytkne ne až tak širokou nabídku, ale za mne byla plně dostatečná, pestrá, a v rámci každého hlavního jídla rozmanitá. Velmi dlouhé doby výdeje, nejnižší minimum /obědy/ 3 hodiny, snídaně + večeře ještě vždy o 30 min. delší. Před jídelnou je uváděcí stanoviště, kde je třeba ohlásit číslo pokoje, případně odevzdat voucher dle typu stravování.

S tím jsem měl zkušenost hned po příjezdu, v CK mi popletli status - místo objednaného, smluvně potvrzeného a zaplaceného AI se v dalších dokumentech objevila jen PP a více než 24 hodin trvalo uvedení na pravou míru... paradoxně se o to nejvíce zajímal černošský vedoucí hlavní směny, tento /zřejmě jen nižší/ manager se neustále chodil ptát na postup řešení a sám aktivně navrhoval další kroky. Poté, co se prokázalo, že jsem měl pravdu a můj nárok je oprávněný, doslova při každé mé návštěvě jídelny mne přišel pozdravit, znovu a znovu se omlouval za počáteční komplikace, vždy zjišťoval, zda jsem spokojen a zda pro mne může ještě něco vykonat a dost často mi přišel osobně dolít nápoj do sklenice. Jeho přístup rozhodně nebyl nijak servilní, on měl skutečně zájem, abych byl spokojen (bakšiš jsem mu ani nenabízel, vím, že na této pozici si jej prostě vzít nesmí...). Jaký je to rozdíl oproti českým "okravatovaným" manažerům, kterým trvalo téměř 36 hodin, než na chybu ve svém rezervačním systému přišli a dali pokyn k odstranění - a stejně to vyřizovala nějaká nižší "šarže", konající službu o víkendu /té paní ale přesto děkuji/.

Velkým plusem stravování je, že je vysoká kapacita té hlavní restaurace - zčásti uvnitř v jídelně, zčásti na venkovní terase a též v přístupové chodbičce. Bez ohledu na čas jídel jsme si připadal spíše jako v rodinném penzionu, kromě večeří venku nebyla snad nikdy kapacita kterékoliv části zaplněna z více než poloviny, běžná obsazenost pak byla cca 30 %. Večer, ale mnohde i na obědy, lze využívat několik restaurací A la card - údajně je sice k dispozici jen nějaký základní kredit, ale během 2 čerpání v plážovém grilu po mne nikdy nic nechtěli (tedy zde kromě obvyklého bakšiše).

S nápoji ze všude pochopitelně obsluhuje, sami se staráte maximálně o kávu/čaj a u snídaně o džusy - ale i to dokáže, převážně filipínská, obsluha zařídit...

Zajímavá jsou anticovidová opatření - při vstupu jste požádáni, abyste si nasadili roušku (kdo nemá u sebe, s úsměvem mu ji nabídnou - a na dalších 3-4 místech leží k volné potřebě) a chcete-li se plně samoobsluhovat, musíte si vzít i jednorázové rukavice na obě ruce. Toto hlídají opravdu pečlivě. V obsluhovaných restauracích pak musíte mít roušku jen při vstupu, pro další, i delší, pobyt uvnitř se již nevyžaduje.

U všech denních jídel je k dispozici dostatek syrové, případně konzervované, zeleniny + ovoce, dále měkkých i tvrdších sýrů, oliv a studených řezů kuřat i ryb

Vybavení, služby a personál hotelu  průměrně (4,6/5)

Kromě dalších restaurací a barů jsou součástí lázně, středisko ayurvedské očisty, tenisové kurty + bowling, v provozu ovšem není vše neustále a aktivity ani příliš nenabízí (= nevnucují) zaměstnanci hotelu, ani se o nich nezmíní zástupce naší CK. Tady je asi trochu znát nějaký kolaps dřívějšího vedení, restart plného provozu všech kapacit je i vzhledem k epidemiologické situaci jen pozvolný - možná i v důsledku docela vysokých cen.

Ne snad zklamáním, ale rozhodně ne tím TOP je malinký bazének, sice ještě s oddělným brouzdalištěm pro nejmenší dítka a obojí vyhřívané (na můj vkus až příliš), ale opravdu s malou kapacitou lehátek okolo a v lednu je až příliš velké okolí ve stínu, zčásti prakticky trvalém. 7 či 8 podvodních židliček u bazénového baru též není mnoho a mít spodní polovinu těla v teplé vodě a vršek ochlazován neustálým větříkem asi vyhovuje jen málokomu - nejvíce k vidění byly skupinky lidí s nápoji po okrajích bazénu, kam dosáhne slunko. I zde se počítá s komerčním provozem, objednat je možné i lehký snack (který jinak v běžném rozsahu AI absentuje), velkým plusem je, že kromě několika /relativně málo/ míchaných drinků nevidíte plastové pohárky. V rámci AI je nabídka nápojů trochu nižší (ve srovnání s Karibikem pak malá..), ale zase je k dispozici kvalita - třeba pivko je na výběr: Amstel, mexická Corona, Heineken či Budweisser /americký/, vždy ve vychlazených lahvích 0.33 l, nealko sortiment Coca-coly vždy v plechovkách a panáčky spíše menší, ale např. Sierra Tequilla (včetně servírování se slanou crustou a citronkem) či kubánský rum.

Personál naprosto v pohodě, vždy jsem obdivoval multikulturnost a zde je to v reálné praxi, setkáte se s africkými černochy, o něco světlejšími, ale i až žlutšími Asijci, kolem gastronomie se pohybují převážně Filipínci a výjimkou nejsou ani tváře ryze evropské - čistokrevného Araba pak hledejte jen mezi vyšším managementem, domovští Emiráťané nepracují, jen to řídí... Ale velkou práci dá najít "ústa do podkovy", ať má kdo chce jaký problém, host je host a v podstatě PÁN.

Zvláštní službou hotelu je denní kyvadlová doprava do centra Dubaje, buď dopoledne či odpoledne lze /bez jakékoliv rezervace/ nastoupit do hotelového shutle-busu a vyrazit do největšího nákupního centra Dubai Mall - na místě máte obvykle 4 hodiny času pro sebe. Večerní varianta je asi lepší, program fontány stojí za to (je to jedna z mála věcí, které jsem se rozhodl navštívit podruhé v životě), vrchní patro nákupního centra, kde je více než 60 různých fast foodů, je též zážitek a hlavně - cena jednosměrného taxi se pohybuje mezi 35-40 EUR, takže tou hotelovou dopravou dost ušetříte.

Jedinou maličkost bych vytkl - jako všude po světě je check-out ve 12:00, ale služby AI jsem mohl čerpat bez omezení až do odjezdu (a také čerpal...). Ale o 1 minutu později mi zmizelo připojení k hotelové Wi-Fi... tohle by upravit opravdu mohli, čas do transferu tráví nad mobilem obvykle 90 % odjíždějících hostů.

Pláž a moře  průměrně (4,9/5)

Pláž velice široká /podélně i příčně/, jelikož je rozdíl mezi maximem přílivu a minimem odlivu až 40 m, je prostor opravdu obrovský. Těsně za přílivovou čarou začínají slunečníky (pevně instalované), mezi nimi jsou i další lehátka s přenosnými stoličkami. Netuším, jaký je poměr lehátek k celkové kapacitě hotelu, ale při mém pobytu neustále převažovala ta prázdná. V lednu je slunko ještě nízko, takže část pláže je dopoledne ve stínu budovy hotelu - mnoho lidí si tedy lehátko vytáhne ze stínu blíž k moři - před přílivem je beachboys zase vrátí zpět.

Vstup do moře je pozvolný, možná až příliš - za odlivu musíte min. 50 m, v podstatě až do úrovně bójek, vymezující střežený koupací prostor.

Trochu nevýhoda je písek - je velejemný a díky stálému větříku se ti, kdož se namažou tlustě opalovacími prostředky, za chvíli podobají zaprášeným sochám. Nemohu se zbavit dojmu, že nějaký chytrák nechal v minulosti na pláž navézt pár kamionů pouštního písku - jenomže jak známo ten má jemná zrnka s obroušenými okraji a malou vazkost, takže jej vítr dříve či později přemístí (..ťuje) jinam, Přesně k tomu došlo zde, u kotvení slunečníků byly již hluboké jámy a cestičky za plůtkem oddělující pláž od zahrady byly zčásti zaváty až 1 m vysokými dunami - celé 4 dni se po pláži pohybovaly dva bagry + cca 8 námezdních sil, než ten písek naházeli zpět a rozhrabali opět po pláži, do jakés takés roviny.

Uprostřed pláže má stanoviště plavčík, který poměrně striktně hlídá prostor vymezený bojkami, dle úrovně vln a odhadované zdatnosti jedinců pak vyhání jednou ještě před bojkami, jindy nechá klidně i 20 m za. Bojky totiž ohraničují prostor, kde vzroslí jedinci již nestačí, ale mnohdy je více rizikový prostor ještě před nimi, kde se vlny lámou a naopak bezpečnější dále od břehu, kde se vlny teprve tvoří. Obuv do vody netřeba, jemný písek pod vodou skryje všechny úlomky lastur i kameny, v mělké části jsou pak dobře viditelné. Čím menší vlny, tím stoupá riziko naplavených medúz, ale počet není nijak vysoký a za celý týden nebylo zaznamenáno žádné žahnutí.

Okolí hotelu  průměrně (4,1/5)

Velkým plusem je, že hotel je poslední stavbou před kanálem do vnitřního přístavu a tedy žádná silnice nevede kolem, v podstatě zde končí. Takže se dá jít pouze podél pobřeží, kde cestu lemují další luxusní hotely s Ajman v názvech, vedle rušné komunikace je i chodník... asi by šlo pěšky dojít až do Dubaje. Přímo před hotelem je jen zčásti zastavěná plocha, kde se asi původně začala stavět nějaká obchodní zóna pro návštěvníky těch výškových hotelů, ale otevřeno je zatím minimum. Pro milovníky zdravého životního stylu je podél celé zátoky běžecká trasa, jež je pro běžce vyložena nějakou hmotou, měkčí než tartan. Souběžně vede pobřežní promenáda, zhusta využívaná místním lidem, ale zejména skupinkami a rodinami zahraničních dělníků - je zcela běžné, že celá rodina "okupuje" jednu lavičku, případně i koberec na zemi a společně zde konzumuje své večerní jídlo, množství igelitových tašek pak avizuje, že jsou již po denních nákupech. Dílem je trochu podezřívám, že zde i bydlí v automobilech, i za východu slunce se některé od večera nepohnuly (a do pozdních nočních hodin zde fungují 2 venkovní stánky s občerstvením, např. nějaká směs v pitě cca 22,- Kč). I přes to, že mnoho obyvatel má tmavší odstín pleti než naši problémoví spoluobčané, ani v nejmenším nejsou obavy o bezpečnost - naopak, naprostá většina se má k pozdravu a zjištění, odkud jste...

Celkový dojem  průměrně (5/5)

Je to hodně subjektivní, ale pro mne opravdu SUPER. Ač jinak spíše typ do přírody, zde jsem - prakticky nedaleko rušného městského centra - strávil týden v naprostém klidu a pohodě, a protože ten celkový dojem vychází hlavně z komplexnosti všech aspektů, musím již brzy po mé nedávné návštěvě Mexika přehodnotit svoji klasifikaci a tento hotel asi na nějakou dobu zařadím na čelní pozici.

Díky přístupu personálu jsem i rychle pominul dílčí problémy, způsobené naší CK a pobyt jsem si opravdu užil, i když převážně šlo o neaktivní pojetí.

Přidávám pár FOTO a ještě upozorňuji, že na některých jiných portálech se objevují fotografie příslušné k sousednímu hotelu Saroy/Luxury...

Tento hotel bych doporučil(a) svým nejlepším kamarádům doporučuje 8
z 8 recenzentů

Hotel je vhodný pro:

  • Pro mládež
  • Pro všechny věkové kategorie
  • Pro osoby toužící po klidu a odpočinku
  • Pro rodiny s dětmi
  • Pro starší a méně pohyblivé osoby
  • Pro obchodníky
  • Pro zamilované a manželské páry

Tato recenze je osobním názorem jejího autora a server Recenze.cz ani jeho provozovatel nenese žádnou odpovědnost za její obsah či pravdivost.

« předchozí recenze hotelu

Komentáře

Napište vlastní recenzi do tohoto hotelu

Umístění hotelu

Ajman - nejlepší hotely

Top nabídky dovolené

Obchodní podmínky

Provozovatel serveru www.recenze.cz, Zájezdy.cz, a.s. (dále jen Provozovatel), si vyhrazuje právo odstranit fotografie, obrázky, výrazy, slova či příspěvky, které odporují dobrým mravům (např. obsahují vulgární výrazy, nadávky, rasistické, xenofobní či šovinistické narážky, u fotografií či obrázků pak takové, které jakkoli souvisejí s pornografií), porušují platné zákony ČR, poškozují dobré jméno Provozovatele, jeho obchodních partnerů nebo některého z uživatelů tohoto serveru, dále textové i obrazové příspěvky obsahující nabídky komerčního charakteru či jinak zneužívající možnosti propagace. Provozovatel si dále vyhrazuje právo nezobrazovat jména a příjmení uváděných osob, názvy cestovních kanceláří a cestovních agentur. Děkujeme za pochopení.

Provozovatel nenese žádnou odpovědnost za obsah či pravdivost recenzí. Autor recenze garantuje Provozovateli, že má práva ke zveřejnění jakýchkoliv obrázků či fotografií, které k recenzi přidal a zároveň tímto uděluje souhlas Provozovateli k jejich zveřejnění na internetu a využití v reklamních a propagačních materiálech.

Souhlasem s "Podmínkami vložení recenze hotelu" dává autor recenze rovněž souhlas se zařazením svého jména, příjmení a e-mailové adresy do zákaznického systému Provozovatele (čl. X Obchodních podmínek https://www.zajezdy.cz/informace/obchodni-podminky/), pakliže ještě není jeho zákazníkem.

Provozovatel prohlašuje, že chrání osobní údaje svých zákazníků, které v souvislosti se svou činností získá, a zaručuje jejich plnou ochranu v rámci těchto podmínek a platných právních předpisů.

Zájezdy.cz, a.s.

Podrobné hledání